Jak zapobiegać peknięciu głowicy?

Warto, aby każdy kierowca wiedział, że do uszkodzenia głowicy w wielu sytuacjach można po prostu nie dopuścić. Wystarczy pamiętać o rozgrzaniu silnika przed wykorzystaniem jego pełnej mocy - jazda z pedałem gazu "w podłodze" przy zimnym silniku powoduje niebezpieczne naprężenia materiału spowodowane różnicami temperatur w silniku i głowicy silnikowej.
Inną ważną sprawą jest regularne sprawdzanie i wymiana paska rozrządu - jego przeskoczenie lub zerwanie jest stosunkowo częstą przyczyną zniszczenia zaworów i prowadnic zaworowych.

Wymienić głowicę na nową czy naprawić uszkodzenie?

Ze względów ekonomicznych lepiej jest oczywiście zdecydować się na regenerację głowicy. I tu zaczyna się problem. Głowica bowiem, to niezwykle skomplikowana część silnika spalinowego.

Ta pokrywa zamykająca od góry cylindry wręcz naszpikowana jest przeróżnymi otworami i komorami. Pozwalają one zamontować osprzęt (świece zapłonowe lub wtryskiwacze, zawory, wałek rozrządu i inne), doprowadzać paliwo, ciecz chłodzącą i smarowanie, odprowadzać spaliny, czy też pomieścić komory spalania.

Głowice silnikowe, aby wytrzymać naprężenia związane z pracą silnika (ciśnienie, temperatura, różne siły mechaniczne) muszą być wykonane, albo w przypadku awarii regenerowane, z użyciem najwyższej klasy materiałów i niezwykłą precyzją. Dlatego decydując się na regenerację pękniętej głowicy warto się poważnie zastanowić nad wyborem warsztatu, który wykona taką naprawę.

Wybierając firmę HUZAR Sp. j. wybieracie Państwo pewność, że usługa zostanie wykonana z profesjonalną starannością, a silnik w Państwa samochodzie odzyska niezawodność. Przekonało się o tym już kilka tysięcy Klientów. Do naprawy używamy orginalnych części zamiennych lub wykonanych przez renomowane firmy.

Wszystkie części i materiały używane do naprawy rozrządu oraz regeneracji i naprawy głowic posiadają atesty i certyfikaty jakościowe.

Cennik

RODZAJ USŁUGI : cena brutto
Sprawdzenie szczelności głowicy od 40 zł
Planowanie głowicy od 40 zł
Sprawdzenie szczelności bloku silnika od 150 zł
Planowanie bloku silnika od 150 zł
Spawanie elementów aluminiowych i żeliwnych od 20 zł
Głowice kompletne po regeneracji na wymianę od 500 zł
Regulacja luzów zaworowych od 80 zł